O sobie.

Krótki życiorys zawodowy...

Pracę zawodową rozpocząłem w 1979 roku. Po ukończeniu Szkoły Chorążych Pożarnictwa w Poznaniu, skierowany zostałem do pracy w Zakładowej Straży Pożarnej w KWB "Adamów". W czasie pracy podjąłem studia w Szkole Głównej Służby Pożarniczej w Warszawie które ukończyłem w 1987. Od grudnia 1992 roku do września 1993 pracowałem w Komendzie Rejonowej Państwowej Straży Pożarnej w Turku. W październiku 1993 r zostałem powołany na stanowisko Z-cy Komendanta Rejonowego PSP w Koninie. W grudniu 1998 roku odszedłem na emeryturę.

W samorządzie działam od wyborów 1994 r. Kierując się sugestią współmieszkańców Wielopola zdecydowałem kandydować do Rady Miejskiej w Tuliszkowie. W tej kadencji pełniłem funkcję Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej. Byłem także delegatem do Sejmiku Samorządowego Województwa Konińskiego. W sejmiku byłem członkiem Komisji Infrastruktury Technicznej, Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego. Byłem także członkiem Rady Gospodarczej przy tym sejmiku.

W kadencji tej współpracowałem z grupą radnych którzy postawili sobie za cel realizację inwestycji infrastrukturalnych - budowa wodociągów, oczyszczalni ścieków, kanalizacji a także poprawę bazy lokalowej w oświacie. Wykorzystując wszelkie możliwości w zakresie pozyskiwania środków pomocowych z różnych funduszy, gmina osiągnęła wzrost inwestycji w stosunku do okresu poprzedniego o 1035%, zajmując w rankingu ogólnopolskim gmin wiejskich, tym wskaźnikiem, 5 miejsce, w "Złotej setce gmin" w 1998 roku.

W kolejnej kadencji także zostałem wybrany radnym, a po zmianie zarządu 17 lipca 2001 r. zostałem powołany na funkcję Z-cy Burmistrza. Od tego momentu w szybkim tempie uruchomiona została inwestycja oświatowa - budowa budynku gimnazjum w Tuliszkowie. Zwodociągowano kolejne dwie miejscowości osiągając zwodociągowanie gminy w 98%.

Od listopada 2002 zostałem wybrany w wyborach powszechnych Burmistrzem Gminy i Miasta Tuliszków. W swej pracy samorządowej wielokrotnie byłem inicjatorem i realizatorem wielu działań na rzecz integracji lokalnego środowiska, m.in. poprzez współdziałanie z jednostkami pomocniczymi, organizacyjnymi gminy, organizacjami społecznymi instytucjami i urzędami. Dla sprawnego przepływu informacji pomiędzy mieszkańcami, urzędem Gminy i Miasta, Radą Miejską, wydawany jest biuletyn informacyjny organów gminy.

W kadencji 2002 - 2006 realizowałem zadania społeczne i gospodarcze rokrocznie ustalane przez Radę Miejską, biorąc pod uwagę wnioski mieszkańców gminy, radnych, sołtysów, kierowników jednostek organizacyjnych gminy. Wiele tych zadań zostało zrealizowanych. Powstało 10 kilometrów nowych i zmodernizowanych dróg i ulic, nowe sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej, nowy obiekt gimnazjum w Tuliszkowie, zmodernizowano hydrofornie w Smaszewie, wykonana została termomodernizacja i wymiana centralnego ogrzewania obiektu Zespołu Szkół w Tuliszkowie, wykonane zostało centralne ogrzewanie w przedszkolu i wiele innych pomniejszych przedsięwzięć, takich jak oświetlenie Pl. Wolności i oświetlenia uliczne, chodniki, oznakowanie ulic w mieście i cały szereg podobnych działań, zadań, które w znaczny sposób zmieniły wygląd gminy i miasta. Zadbaliśmy o promocję gminy poprzez organizację wielu uroczystości rangi wojewódzkiej i powiatowej a także wielu innych imprez kulturalnych.
Wszystkie te zadania realizowane były na miarę skromnych możliwości finansowych gminy.

Aby można było te zadania realizować, trzeba było wielu wyrzeczeń, począwszy od ograniczeń wydatków na administrację, racjonalizację wydatków na oświatę, po oszczędne i gospodarskie podejście do wszystkich problemów i wydatków w budżecie gminnym, w codziennym działaniu, które w namacalny sposób zaowocowały znaczną ilością robót w bieżącym roku. Osiągnięta stabilizacja finansów gminy pozwoliła przeznaczyć na bieżący roku kwotę blisko 2 mln. zł własnych środków finansowych. A na zadania inwestycyjne wydatkowanych będzie blisko 3 mln. zł. Tak pomyślnej sytuacji w gminie dawno nie było.

Dzisiaj z nieukrywaną satysfakcją możemy powiedzieć ,że za tej kadencji na zadania inwestycyjne w gminie wydatkowane było ponad 8 000 000,00 zł. Z tego blisko 2 500 000,00 zł to środki pozyskane ze źródeł zewnętrznych, głównie UE. Jeżeli do tego dodać obniżenie długu publicznego gminy o ponad 9% w stosunku do roku 2002, dzisiaj to zadłużenie jest w granicach 17%, to z całą odpowiedzialnością kończąc kadencję, mogę powiedzieć, że gmina Tuliszków poprzez zmniejszenie zadłużenia i przygotowanie kolejnych projektów inwestycyjnych jako jedna z nielicznych gmin, jest bardzo dobrze przygotowana do pozyskania nie małych środków finansowych z Unii Europejskiej, i prowadzenia inwestycji, już od następnego roku.

Byłem jednym z inicjatorów przystąpienia Gminy do Związku Komunalnego "Czyste Miasto - Czysta Gmina", aby wspólnie z innymi gminami rozwiązać problem odpadów komunalnych. Dzisiaj Zakład Utylizacji i Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych "ORLI STAW" w Prażuchach we wrześniu został przekazany do eksploatacji.

W porozumieniu z Powiatowym Urzędem Pracy, utworzony został punkt obsługi bezrobotnych dla mieszkańców z terenu Gminy i Miasta Tuliszków.
Gmina Tuliszków jako jedna z pierwszych w powiecie tureckim przystąpiła do programu unijnego "LEADER+" z gminami: Stare Miasto, Rzgów, Rychwał, Golina i Grodziec, co zaowocowało powstaniem lokalnej grupy działania "Solidarni w Partnerstwie",w której pełnię funkcję przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.

Rozwój gospodarczy jest dla mnie bardzo istotny i ważny. Jestem bardzo mocno zainteresowany rozwojem przedsiębiorczości na terenie gminy, dlatego też wspólnie z Radą Miejską wspieraliśmy możliwymi, dostępnymi sposobami, rozwój przedsiębiorczości uchwalając niskie podatki i zwolnienia z podatków dla tworzących nowe miejsca pracy.
Już w 2004 roku gmina Tuliszków na około 400 gmin, których liczba mieszkańców nie przekracza 15 tys., zajęła 29 miejsce w rankingu "Profesjonalna Gmina Przyjazna Inwestorom" w rankingu tym ocenia się podnoszenie poziomu zarządzania gminami polskimi oraz tworzenie dobrych warunków do inwestowania, rozwoju społeczno - gospodarczego i spadku bezrobocia. W plebiscycie na "Najlepszego Samorządowca Wielkopolski", organizowanego przez Marszałka Województwa Wielkopolskiego wspólnie z Gazetą Poznańską i tygodnikami regionalnymi, odbywającym się w szczególnym momencie - 15-lecia istnienia samorządu w Polsce, uzyskałem tytuł najlepszego samorządowca powiatu tureckiego.

Od 2005 r. jestem członkiem Powiatowej Rady Zatrudnienia w Turku oraz Rady Społecznej ZOZ. Pełnię funkcje Prezesa Zarządu Oddziału Miejsko - Gminnego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP w Tuliszkowie i członka Zarządu Oddziału Powiatowego ZOSP RP w Turku.

Od czasu objęcia funkcji Burmistrza staram się wykorzystać każdą społeczną pozytywną inicjatywę oraz współpracować z każdym kto może przyczynić się do pełniejszego zaspokojenia potrzeb mieszkańców.

Rodzina - żona Sławomira - główna księgowa pracująca w jednej z firm na terenie Turku, dwóch synów - studenci - informatyki i elektrotechniki. Staram się poświęcać każdy wolny czas rodzinie, ale niestety nie mam go zbyt wiele zaabsorbowany w wypełnianie swoich obowiązków burmistrza a także funkcji jakie pełnię społecznie. Interesuje się turystyką, szczególnie górską. Co roku staram się wygospodarować czas na zwiedzanie naszych polskich gór i przemierzanie szlaków turystycznych. Lubię także wycieczki rowerowe. Wraz z synami pasjonujemy się odbudową starych motocykli. Lubię potrawy przygotowane przez żonę ale lubię czasem sam przygotować posiłki, najlepiej z grila.

W życiu prywatnym najważniejsze dla mnie jest szczęście i zdrowie w rodzinie.

Cenie sobie także solidność, uczciwość i szczerość.

Strona główna | O sobie | Program | Galeria zdjęć | Kontakt